Translate

Dzień trzeci 26.10.2021

Dzisiaj dzień zaczęliśmy od zwiedzaliśmy bibliotekę w Torras Novas.  Do biblioteki wchodzi się schodami. Budynek jest nowoczesny.  Po wejściu ukazuje się duży hol. W bibliotece jest wiele różnych pomieszczeń. Biblioteka jest centrum dokumentacji regionalnej Ribatejo.  W bibliotece jest też kawiarenka. Po zwiedzeniu biblioteki, wzięliśmy udział w  warsztatach plastycznych. Naszym zadaniem było stworzenie zwierząt żyjących w rzece Almonda  Do dyspozycji mieliśmy różne materiały recyklingowe. Pracowaliśmy w mieszanych zespołach. Ja z kolegą  stworzyłem latającą rybę .( Antek)

Trzeciego  dnia robiliśmy z zużytych butelek, kartonów, kartek... morskie stworzenie. W moim przypadku była to ośmiornica. Robiłam ją z Olą i Iness.

Rano wstałem o godzinie siódmej, aby zdążyć na zbiórkę przy recepcji. Po wyjściu z hotelu udaliśmy się do biblioteki publicznej, gdzie odbyły się warsztaty robienia różnych stworzeń morskich z odpadów. Odpadami były np. zakrętki od butelek, butelki itp. Pracowaliśmy wtedy w grupach z portugalskimi uczniami i niektórzy niestety nie mieli ochoty na współpracę, więc niektóre osoby mogły robić same. Po ekowarsztach udaliśmy się na zwiedzanie całej biblioteki.

( Oliwier)

Trzeciego  dnia robiliśmy z zużytych butelek, kartonów, kartek... wodne stworzenie. W moim przypadku była to ośmiornica. Robiłam ją z Olą i Iness
( Maria)

Tak dawniej wyglądał plac, przy którym obecnie znajduje się nasz hotel.

Po obiedzie pojechaliśmy do  oczyszczalni ścieków EcoCenter, gdzie zobaczyłem cały proces oczyszczania wody ze ścieków pozyskanych z miasta Torres Novas. Po całym procesie oczyszczania wody, miałem okazję zobaczyć jak wpada ona do rzeki. ( Oliwier)

O naszej wizycie napisano na stronie przedsiębiorstwa.

Dzień zakończyła wizyta w  osadzie z czasów  rzymskich  Villa  Cardillio. Te starożytne ruiny zostały odkopane  willa została po raz pierwszy wykopana w 1962 roku.  Odkryto w ówczas bardzo wiele   artefaktów, od przedmiotów z brązu wszelkiego rodzaju po monety, ceramikę, biżuterię i wyroby szklane, pochodzące z tak odległych miejsc jak Egipt i Asyria.. Większość z nich trafiła do Muzeum Miejskiego Carlosa Reisa. Mogliśmy tam zobaczyć  misterne mozaiki na podłodze, ze skomplikowanymi wzorami geometrycznymi, fragment domowej świątyni, kolumnadę,  wewnętrzne patio, a nawet  pozostałości łaźni, z wyraźnie zaznaczonymi strefami gorącą i zimną.

W piątym dniu zwiedziliśmy Rzymskie ruiny Villa Cardillio. W momencie gdy ta zamożna willa została po raz pierwszy wykopana w 1962 roku, odkryto oszałamiającą gamę artefaktów, od przedmiotów z brązu wszystkich opisów po monety, ceramikę, biżuterię i wyroby ze szkła z tak odległych miejsc, jak Egipt i Asyria. ( Kuba)

Odpoczynek w rosnącym wokół gaju oliwnym był bardzo przyjemny.

Wracając  znów minęliśmy pomnik króla.

Wieczór spędziliśmy spacerując uliczkami Torres Novas.

Zwiedziliśmy tez przepiękny kościół Miłosierdzia, którego ściany pokryte są płytkami azulejos.